
Case Study                 www.csinvesting.org Page 1 
 

Can you discuss in a few words the strategic blunder made my Tina Brown?  How would you know BEFORE this acquisition ever took place 
that failure was likely? 
 
 
August 4, 2013 

The Last Temptation of Tina Brown 
By LESLIE KAUFMAN and CHRISTINE HAUGHNEY 

 

On Nov. 12, 2010, Tina Brown gathered the staff of her Web site The Daily 

Beast in the third-floor conference room at its Chelsea offices with its 

commanding views of the Hudson. Brimming with the fervor she has brought to 

all her endeavors, she delivered some surprising news: the Web site would 

merge with Newsweek, a once-proud but struggling magazine brand. 

Ms. Brown, according to staff members who were present, spoke excitedly 

about the potential synergies for advertisers across platforms and promised to 

produce a new form of magazine journalism, where digital would drive print 

instead of the other way around. But after a few softball questions from the 

staff, Peter Lauria, the company’s media reporter, braved a more skeptical one: 

Given that the two publications lost more than $30 million in the previous two 

years, he asked, why was it a good idea to put them together? And if The Beast 

was on schedule to break even in 18 months, how much longer would it take 

now that Newsweek was part of the mix? 

Ms. Brown says she has no recollection of that particular meeting, but half a 

dozen employees who say they were present said the atmosphere immediately 

turned awkward. The famous editor gave no ground. The target, she said, 

remained 18 months. 

More than two and a half years later, Ms. Brown has missed the mark. 

Synergies have long since slipped away. After the magazine hemorrhaged tens 

of millions of dollars, Barry Diller, the billionaire media mogul whose company 

owns both publications, publicly called the purchase of Newsweek “a mistake” 

and the original plan to save it “stupid.” On Saturday, the company announced 

that it had sold Newsweek for an undisclosed amount to the digital news 

company International Business Times. 

http://topics.nytimes.com/top/reference/timestopics/people/k/leslie_kaufman/index.html
http://topics.nytimes.com/top/reference/timestopics/people/h/christine_haughney/index.html
http://topics.nytimes.com/top/reference/timestopics/people/b/tina_brown/index.html?inline=nyt-per
http://topics.nytimes.com/top/reference/timestopics/organizations/n/newsweek_inc/index.html?inline=nyt-org


Case Study                 www.csinvesting.org Page 2 
 

It was always a quixotic project to blend a buzzy, growing Web site with the 

most outdated of print relics, a newsweekly. But interviews with more than two 

dozen former and current employees — some provided by Ms. Brown and some 

reached independently — suggested that she and Mr. Diller underestimated 

what it would take to reverse the dive of a print magazine (the two have 

acknowledged as much) and that there was never a credible plan to integrate the 

products into a better whole (an opinion they utterly contest). These people also 

suggest that Ms. Brown’s intensely demanding and chaotic management style, 

which had thrived when contained within established companies, proved a 

combustible combination with Newsweek’s gutted and weakened editorial and 

sales divisions. 

Dan Lyons, Newsweek’s former technology editor, summed up the sentiment in 

a Facebook post when the magazine was first put up for sale: “It didn’t need to 

be as ugly and sad and dishonest as what’s happened under Barry and Tina.” 

Ms. Brown, for her part, said that it took at least a year to assemble a team she 

wanted, and undoubtedly she bruised some egos along the way. 

“We did a cover on the beached white male and perhaps that’s another reason 

for the old guard to be angry at me,” she joked during a recent interview at The 

Beast’s offices. But she said she had no regrets. 

“It was really exhilarating,” she said. “We did great journalism.” 

Ms. Brown knows great journalism, having built her reputation with her 

wholesale makeover of Vanity Fair and her stewardship at The New Yorker. At 

both magazines, she increased circulation, introduced dozens of young writers, 

many of whom went on to become stars, and won shelves of awards. 

But, despite her reputation, she said publicly that she was happy to be away 

from print. “I would hate to be in the magazine world,” she told the 

EconWomen conference in 2008. “It’s a really tough world to have to compete 

in.” That was the year that Ms. Brown started working for Mr. Diller as The 

Daily Beast was introduced. 

What pulled her back, she says, was the billionaire investor Sidney Harman — 

his enthusiasm, charm and generous financial resources to match — and the 



Case Study                 www.csinvesting.org Page 3 
 

chance to return to long-form journalism. Although Ms. Brown does not utter 

the word “Talk,” her last print magazine, which ended in heartbreaking failure, 

she acknowledges that she missed the “rhythms” of long-form journalism and 

that she felt she could not do all the work she craved on the Web. 

When Mr. Harman contacted Ms. Brown and Mr. Diller, it didn’t seem like a 

surefire deal. When Mr. Harman, a stereo executive, bought Newsweek on Aug. 

2, 2010, for just $1 and the assumption of $40 million in liabilities, he found it 

difficult to find takers for the editor in chief job. Peter Kaplan, editorial director 

of Fairchild Publications, was one of those who balked. “It was a massively 

heavy lift and there was no philosophy involved,” he said. 

Turning On the Charm 

Both Mr. Diller and Ms. Brown say they turned down Mr. Harman at first, but 

then Ms. Brown says she weakened, tempted by the challenge. She adds that 

Mr. Harman was “deliciously gallant.” 

Katrina Heron, who had worked with Ms. Brown at both Vanity Fair and The 

New Yorker before signing on for a year at the end of 2010 to help ease the 

merger, said that Ms. Brown, so used to charming billionaires, was the target of 

Mr. Harman’s charm this time around. He called her “princess,” she said. 

From the beginning, Ms. Brown and Mr. Diller underestimated what it would 

take to revive Newsweek. When Jon Meacham, the magazine’s last editor under 

The Washington Post’s ownership, tried to turn Newsweek into an Economist-

like ideas journal, the magazine’s decline accelerated. Between 2006 and 2010, 

the magazine’s total circulation shrank by half, to 1.6 million, according to the 

Alliance for Audited Media. Advertising pages declined 79 percent between the 

first three months of 2006 and the same period in 2010. It lost more than $29 

million in 2009. Then, in the months between Mr. Harman’s purchase and Ms. 

Brown’s coming on, the place had been further vacated by name-brand writers 

like Howard Fineman and members of its ad staff. 

“It was a dead, beached whale. There was no life in the creature,” said the writer 

Peter Boyer, who arrived from The New Yorker just after the merger. 



Case Study                 www.csinvesting.org Page 4 
 

Ms. Brown and Mr. Diller both say they also agreed to the merger because of 

optimistic sales estimates by The Daily Beast’s business side. In an interview in 

July, Mr. Diller said, “Our chief salesman said, you know, ‘Newsweek last year 

sold 950 pages of ads, you know there’s been no energy there, we’ll at least sell 

1,150 ads.’ And, I said, ‘Well, you do that math, we kind of break even.’ Well 

we didn’t sell 11, 10 or 950, we sold 600 ads.” 

Ms. Brown said she planned to save Newsweek by building a digital-age 

magazine driven by the beat of the Internet, with the high-quality writing found 

in traditional print. She argued that despite impossible conditions, she succeeded 

admirably, citing Newsweek’s coverage of Dominique Strauss-Kahn, the former 

chief of the International Monetary Fund, by landing the first print interview 

with the housekeeper in his sexual assault case, and the issue devoted to the 

killing of Osama bin Laden. 

But many of her colleagues say that going back into print brought out Ms. 

Brown’s tendencies toward chaotic management and indecision, running the 

enterprise in what one former editor who asked not to be named for fear of 

retribution, described as a state of panic. 

Employees also say that the newsrooms never really merged. Instead of using 

Beast writers to fill Newsweek, she turned to her Rolodex and hired expensive 

talent like Simon Schama, Michael Tomasky and David Frum. 

Mr. Boyer, a fan of Ms. Brown, said, “There was an awful lot of frustration on 

the part of the young beasties who were so good, half a dozen really good 

writers and reporters who weren’t making it into the magazine, and that was a 

mistake.” 

“Newsweek had an older readership,” Ms. Brown says to explain why she 

turned to some older writers, adding that the magazine needed more attention. 

“Newsweek writers had been terribly demoralized. I owed them some care.” 

Spending Freely 

But even longtime reporters were shocked at Ms. Brown’s extravagance in 

making assignments — one former editor called them “fishing expeditions” — 

that seemed to belong to an earlier, more flush era of publishing. The magazine 



Case Study                 www.csinvesting.org Page 5 
 

sent Mr. Boyer to Japan hoping he would get an interview with Vice President 

Joseph R. Biden Jr., even though he had been warned in advance that it was 

very unlikely (and indeed it never happened). With several days’ notice, the 

Pulitzer Prize-winning fashion writer Robin Givhan was sent to Paris to track 

down the Vogue editor Anna Wintour, even though Ms. Wintour had declined 

to speak. 

Ms. Brown also ordered high-priced photography and investment in time and 

money for articles that were killed or relegated to small spaces. Newsweek’s 

former creative director, Dirk Barnett, posted on his Tumblr a montage of the 82 

different cover ideas Ms. Brown asked him to design in seven days, while also 

employing six other agencies and illustrators to come up with ideas. In a June 

27, 2012, post on Newsweek’s Tumblr, the magazine called it “our favorite 

Newsweek-related post of all time.” 

During the interview, at first, Ms. Brown made light of the criticism: “Only 

82?” she laughed. “How hard is it to take a picture and slap a headline on it?” 

Then she flatly denied having ordered so many covers. She said she sought out 

two other agencies at most and both were free. As for assignments, she said that 

is what magazine editors do, and to bolster her defense, she invoked the name of 

Maynard Parker, a previous Newsweek editor, who famously liked to change 

covers at the last minute. 

Criticisms of how Ms. Brown spent money rile her strongest defenders. 

“If somebody is saying ‘I don’t approve of this way the $10,000 was spent and 

that’s the reason for this $10 million budget gap,’ that’s not very good math,” 

said Mr. Frum, a contributing editor. “It’s the cost to print, declining revenue, 

switch to a digital environment. The fact that Tina struggled so valiantly and 

took so many risks, that is to her credit. It just exposes a total lack of 

understanding of the media environment.” 

Certainly, the media environment was not good — although that might have 

been entirely predictable. Still, Ms. Brown put the blame for Newsweek’s 

troubles almost entirely on factors outside her control. 

She pointed out that the advertising market “went off a cliff” in 2011. She 

acknowledged, too, that the magazine needed more digital sales employees and 

http://newsweek.tumblr.com/post/26012057363/82-cover-ideas-in-7-days-just-another-week-at
http://newsweek.tumblr.com/post/26012057363/82-cover-ideas-in-7-days-just-another-week-at


Case Study                 www.csinvesting.org Page 6 
 

the posts remained unfilled, but said that was not her responsibility since she 

never ran the business side. But employees on the business side said their bosses 

were often paralyzed by Ms. Brown’s indecision on how to proceed with 

various projects because they feared her wrath if they got it wrong. 

Newsroom Troubles 

The newsroom side was also struggling. Employees point to covers like those 

featuring Regis Philbin and a reimagining of an aged Princess Diana as evidence 

that Ms. Brown struggled to find subjects to create that most elusive but 

desirable of magazine outcomes: buzz. One employee said that Ms. Brown 

ordered up a Newsweek feature on “Breaking Bad” well after an article on the 

show had appeared in The Beast. Ms. Brown does not accept the idea that she 

did not have her finger on the popular pulse. “I was the first person to do 

anything on ‘Breaking Bad.’ Nobody knew what ‘Breaking Bad’ was around 

here at all,” she said. “We were the first to write about ‘Borgen’; I have been 

watching it for a year,” referring to the Danish political series. 

She also ticked off a raft of measures: under her leadership Newsweek went 

from losing 30 percent of its ad revenue a quarter to actually gaining 5.5 percent 

in the last quarter in print, and digital subscriptions expanded threefold during 

2012, to 60,000 (both figures were confirmed by the Publisher’s Information 

Bureau). She also said that subscription renewal rates were 20 percent higher in 

2011 than they had been in 2010, and the rate was maintained into 2012, 

reversing a period of decline that had begun in 2008. 

But the venture was running out of time. On April 12, 2011, Mr. Harman, the 

chief supporter of Newsweek, died. The Harman heirs did not announce until 

July 23, 2012, that they would no longer foot Newsweek’s bills. But internally it 

was clear from the moment of the death that the dynamic had changed now that 

Mr. Diller, who had expected to split the costs, would carry the whole load (Mr. 

Boyer mordantly joked that “the wrong billionaire died”). 

On Nov. 14, 2011, Ms. Brown’s chief lieutenants, the editors Edward Felsenthal 

and Tom Weber, resigned. In meetings, employees said, Mr. Diller grew 

impatient with Ms. Brown if she spoke for too long about how many hits an 



Case Study                 www.csinvesting.org Page 7 
 

article was getting. He snapped, “Enough about traffic,” as if to bring her back 

to the bottom line. 

And the magazine’s redesign in March 2012 did not seem to help at the 

newsstand; sales there declined in August 2012 by 9.7 percent, according to the 

Alliance for Audited Media. By October, the decision to make Newsweek 

digital was made. By December, its total circulation had declined to 1.3 million. 

Even though Mr. Diller had cut the losses from printing the magazine, he 

complained at dinners and social events that “Newsweek wasn’t working out,” 

according to Fareed Zakaria, another former Newsweek employee who had also 

turned down the top post. On April 29, 2013, at the Milken Global Conference 

in Beverly Hills, Calif., Mr. Diller told Bloomberg TV, “I wish I hadn’t bought 

Newsweek. It was a mistake.” Although his unhappiness was well-known inside 

the building, his statements hurt. “Recipe for Diller’s Newsweek Pie: Take one 

storied print magazine; eviscerate for 2 years, then turn digital; bad-mouth said 

magazine; sell,” Tunku Varadarajan, Newsweek International’s recently 

resigned editor, posted on Twitter. 

A month later when the two announced that Newsweek was up for sale, it was 

almost anticlimactic. The magazine, a shell of its original self, is published 

online once a week. The total number of employees at the combined NewsBeast 

has shrunk by roughly a third. Now Newsweek will be published for 30 to 60 

days, and during that time, International Business Times is expected to decide 

on its staffing needs, the company said. 

Ms. Brown still defends the idea of putting the two properties together, and the 

magazine she made. “The kind of the shame of it was you saw how it worked — 

but the economics were too much. It would have taken five more years. It could 

have been a great synergy.” 

In the end, Ms. Brown is left with a conference business, Women in the World, 

and The Daily Beast. But the good news, she says, is that The Beast has been 

“enriched by Newsweek’s DNA” through its advertiser base, through the quality 

of its writers and through traffic, which she says is up 28 percent year over year. 

For all her optimism about The Beast, Ms. Brown still seems a bit wistful about 

the state of affairs in her industry. 

http://www.nytimes.com/2013/04/30/business/media/diller-gives-bleak-assessment-of-newsweek.html


Case Study                 www.csinvesting.org Page 8 
 

“It doesn’t matter how talented you are right now. You used to be judged by 

your performance, but now it doesn’t matter what you do,” she said. “It is quite 

a business.” 

 

-- 

What must Bezos do to make this successful? What should his focus be on making the paper develop a 

competitive advantage? 

 

August 5, 2013 

Amazon.com Founder to Buy 
The Washington Post 
By CHRISTINE HAUGHNEY 

The Washington Post, the venerable newspaper whose reporting ended a 

presidency and inspired a generation of journalists, is being sold to the founder 

of Amazon.com, Jeffrey P. Bezos, in a surprise deal that has shocked the 

industry. 

Donald E. Graham, chairman and chief executive of The Washington Post 

Company, told the newspaper’s staff about the sale late Monday afternoon. 

They had gathered together in the newspaper’s auditorium at the behest of the 

publisher, Katharine Weymouth. 

“I, along with Katharine Weymouth and our board of directors, decided to sell 

only after years of familiar newspaper-industry challenges made us wonder if 

there might be another owner who would be better for the Post (after a 

transaction that would be in the best interest of our shareholders),” Mr. Graham 

said. 

The announcement stressed that Mr. Bezos would purchase The Post in a 

personal capacity, and not on behalf of Amazon, the Internet retailer. The deal 

includes all of the publishing businesses owned by The Washington Post 

Company, including the Express newspaper, The Gazette Newspapers, Southern 

http://topics.nytimes.com/top/reference/timestopics/people/h/christine_haughney/index.html


Case Study                 www.csinvesting.org Page 9 
 

Maryland Newspapers, Fairfax County Times, El Tiempo Latino and Greater 

Washington Publishing. 

The Washington Post company plans to hold onto Slate magazine, The 

Root.com and Foreign Policy. According to the release, Mr. Bezos has asked 

Ms. Weymouth to remain at The Post along with Stephen P. Hills, president and 

general manager; Martin Baron, executive editor; and Fred Hiatt, editor of the 

editorial page. 

“I am honored to continue as C.E.O. and publisher,” Ms. Weymouth said in a 

statement. “I have asked the entire senior management team at all of the 

businesses being sold to continue in their roles as well.” 

The sale to Mr. Bezos marks the end to eight decades of ownership by the 

Graham family. During that time, longtime publisher Katharine Graham 

oversaw the paper as it became renown not only for its news coverage of 

Watergate, the political scandal that led to the resignation of Richard Nixon, but 

also for its appearance in “All The President’s Men,” the Academy Award-

winning 1976 film about the scandal. 

The Post’s daily circulation peaked in 1993 with 832,332 average daily 

subscribers, according to the Alliance for Audited Media. But like most 

newspapers, it has suffered greatly from circulation and advertising declines. By 

March, the newspaper’s daily circulation had dropped to 474,767. The company 

became pressed enough for cash that Ms. Weymouth announced in February 

that it was looking to sell its flagship headquarters. 

Mr. Graham said in statements released on Monday that the newspaper market 

had become too untenable. 

“As the newspaper business continued to bring up questions to which we have 

no answers, Katharine and I began to ask ourselves if our small public company 

was still the best home for the newspaper,” said Mr. Graham. “Our revenues had 

declined seven years in a row. We had innovated and to my critical eye our 

innovations had been quite successful in audience and in quality, but they hadn’t 

made up for the revenue decline. Our answer had to be cost cuts and we knew 

there was a limit to that. We were certain the paper would survive under our 

ownership, but we wanted it to do more than that. We wanted it to succeed.” 



Case Study                 www.csinvesting.org Page 10 
 

This article has been revised to reflect the following correction: 

Correction: August 5, 2013 

An earlier version of this article misstated the middle initial of the founder of Amazon.com. He is 

Jeffrey P. Bezos, not Jeffrey K. 

 

 
Can you explain why the NYT failed and why the Boston Globe has a better chance of success? 

 

August 3, 2013 

New York Times Company Sells Boston Globe 
By CHRISTINE HAUGHNEY 

The New York Times Company, in its latest move to shed assets and focus 

more on its core brand, has agreed to sell The Boston Globe and its other New 

England media properties to John W. Henry, principal owner of the Boston Red 

Sox. 

The sale, for $70 million, would return the paper to local ownership after two 

decades in which it struggled to stem the decline in circulation and revenue. The 

price would represent a staggering drop in value for The Globe, which The 

Times bought in 1993 for $1.1 billion, among the highest prices paid for an 

American newspaper. 

At the time, The Globe was one of the nation’s most prestigious papers in a far 

more robust newspaper environment. But like other newspapers, it began to lose 

readers and advertisers to the Internet, and revenue plummeted. The Times 

Company has taken several write-downs related to the New England Media 

Group, and in February it said it was putting The Globe and other assets in the 

group up for sale. 

For The Globe, the planned sale restores a Boston connection that prevailed for 

120 years under the Taylor family, which owned the paper from 1873 until its 

sale 20 years ago. While not from Boston, Mr. Henry has for the last decade 

been active in local sports, and his Fenway Sports Group owns the Red Sox, 

Fenway Park and 80 percent of the New England Sports Network. It also owns 

the soccer club Liverpool F.C. in the English Premier League. 

http://topics.nytimes.com/top/reference/timestopics/people/h/christine_haughney/index.html


Case Study                 www.csinvesting.org Page 11 
 

“This is a thriving, dynamic region that needs a strong, sustainable Boston 

Globe playing an integral role in the community’s long-term future,” Mr. Henry 

said in a statement about the sale. “In coming days there will be announcements 

concerning those joining me in this community commitment and effort.” 

In addition to The Globe, the sale includes BostonGlobe.com; Boston.com; the 

direct-mail marketing company Globe Direct; the company’s 49 percent interest 

in Metro Boston, a free daily paper; Telegram.com and The Worcester 

Telegram & Gazette. The Times bought the Telegram & Gazette for $295 

million in 1999. 

Mr. Henry is buying the media group without partners through his acquisition 

company; under terms of the sale, he does not have to assume The Globe’s 

pension liabilities.The all-cash sale is expected to close in 30 to 60 days. 

The Globe is not the only paper to sell at a heavily discounted price. In April 

2012, Philadelphia’s newspapers sold for $55 million after selling for $515 

million in 2006. In October, The Tampa Tribune sold for $9.5 million. In recent 

talks on the sale of the Tribune Company’s portfolio of newspapers, analysts 

estimated that the entire newspaper company, including The Los Angeles Times 

and The Chicago Tribune, was worth only $623 million. 

For the Times Company, the New England Media Group was the last big asset 

in a portfolio it had been downsizing for several years. The acquisition of The 

Globe in 1993 was part of the company’s strategy to solidify its grip on the 

eastern corridor advertising sector and to have a presence that stretched from 

Maine to the District of Columbia. At the time, in addition to its flagship New 

York newspaper, the Times Company owned 31 regional newspapers, 20 

magazines, five television stations, two radio stations and other businesses. It 

also had a half-interest, with the Washington Post Company, in The 

International Herald Tribune. 

But in recent years, the Times Company has been divesting itself of assets to 

focus on developing its core title, The New York Times. In 2012, the company 

sold its 16 regional newspapers. Last year, it sold the About Group to 

IAC/InterActiveCorp for $300 million. This year, The Times announced plans 

to expand its global presence by changing the name of The International Herald 



Case Study                 www.csinvesting.org Page 12 
 

Tribune to The International New York Times and attracting a new global 

audience of readers to become subscribers. 

The Globe attracted a range of prospective buyers. Among those who expressed 

interest were Douglas F. Manchester, owner of the U-T San Diego; and a group 

led by Jack Griffin, the former chief executive of Time Inc., that included Ben 

and Steve Taylor, whose family sold The Globe to the Times Company. 

This week, The Globe reported that Mr. Henry had offered to buy the paper 

after the sports investment group he had partnered with backed out. Mr. Henry 

worked with The Times over the last decade on its purchase of a stake in the 

Fenway Sports Group. In 2012, the Times Company sold its final stake in the 

group for $63 million. 

Like most newspapers, The Globe has struggled to hold onto its readers and the 

print advertisers who fed its profits for decades. According to the Alliance for 

Audited Media, circulation at The Globe from Monday through Friday declined 

38 percent in 2013 from 2003, to 245,572 from 402,423. Before the Times 

Company bought The Globe in 1993, it had a weekday circulation of 506,996. 

As circulation declined, so did advertising. According to the second-quarter 

earnings statement released by the Times Company on Thursday, advertising 

revenue for the New England Media Group dropped 9.5 percent, to $44.4 

million, compared with the same quarter in 2012. 

After the company’s earnings report, John Janedis, an analyst with UBS, said it 

was wise for the company to sell The Globe. He estimated that the paper was 

worth $150 million to $175 million on a cash-flow basis without factoring in 

pension liabilities. 

“The trends at The Globe have been a drag on the company,” Mr. Janedis said. 

“The New York Times has performed a lot better over the past several years. To 

the extent that you can refocus on a paper with massive global appeal that has 

still a very strong core readership and then expand the product offerings, there’s 

probably more long-term value creation there versus having The Times and The 

Globe long term in the same portfolio.” 



Case Study                 www.csinvesting.org Page 13 
 

During the time that it was owned by the Times Company, The Globe won eight 

Pulitzer Prizes, including the 2003 public service award for its coverage of 

sexual abuse in the Catholic Church. Last November, The Washington Post 

hired away the paper’s editor of a decade, Martin Baron, who had shepherded 

The Globe’s coverage since shortly before the Sept. 11, 2001, attacks. In 

December, The Times announced that Brian McGrory, a longtime columnist 

and former metro editor, would succeed Mr. Baron. In the early days in his job, 

Mr. McGrory led the Globe staff through its coverage of the Boston Marathon 

bombing, which was picked up by news organizations around the world. 

As many papers have struggled to remain relevant with younger readers who 

read more news online, The Globe made some strides at attracting younger 

audiences. Under the leadership of its publisher, Christopher M. Mayer, The 

Globe invited technology start-up firms to use abandoned classified advertising 

space in its shrinking newsroom. It also turned empty space into community 

spaces where bands visiting the company’s Internet station, RadioBDC, could 

perform. According to the latest earnings report, the number of digital 

subscribers grew nearly 70 percent to 39,000 in the second quarter compared 

with the year-earlier period. 

Eric Bishop contributed reporting from New York, and Gerry Mullany from Hong Kong. 

 


